Marketingadvies

De afgelopen periode heb ik veel teksten geschreven over uiteenlopende onderwerpen. Voor het AD heb ik met plezier artikelen gemaakt over de ‘natuurkoffer’ die het geheugen van dementerende ouderen triggert, het werk van de stichting ‘Geven om jong leven’ voor het ‘Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie’; over eigentijdse kunstexposities en de bijdrage van jongerenwerkers aan ‘Serious Request’. Daarnaast heb ik een heleboel zakelijke teksten geschreven: pers- en nieuwsberichten, interviews en verhalen voor de personeelskrant en een editorial voor een corporate magazine. 

Content voor de website  
Toen in deze periode een jong coachingsbureau ‘Create the shift’ mij benaderde om de websitecontent te schrijven, was ik dus volledig in de ‘schrijfflow’. Het concept van ‘Create the shift’ fascineerde mij en zorgde ervoor dat de ‘schrijfflow’ plaatsmaakte voor een ‘merkpositioneringsplan’. 

Een coachingsbureau… De statistieken zijn mij niet bekend, dit geef ik volmondig toe. Mijn gevoel bij het coachingsfenomeen zegt wel dat het aantal coaches in Nederland zowat de hoeveelheid de te coachen medeburgers kan overstijgen. Fijn dat er zoveel keuze is. De vraag is: hoe onderscheid je je als coach in deze tamelijk verzadigde markt? En: op welke doelgroepen gaan we mikken?  

Conceptmerk 
Vanuit mijn rol als marketing- en communicatieadviseur stel ik aan deze startende onderneming voor om een concept te ontwikkelen, in de markt te zetten en dan pas steeds meer passende producten te ontwikkelen. Het concept een unieke mix van NLP en muziektherapie op maat moet eerst aanslaan en ‘fans’ opleveren. Pas daarna gaan wij aan de slag met workshops en coachingsessies. 

Emoties en gedachtengoed van het concept worden vastgelegd in een visiedocument ‘Heb jij een droom?. Vanuit deze gedachte breng ik een advies uit over de websitecontentde oorspronkelijke opdrachten schrijf ik mee. 

Het bedrijf timmert aan de weg om het concept van ‘Create the shift’ in de markt te zetten. Er hebben zich al de eerste ‘fans’ aangemeld. The shift is begonnen! 

 

 

 

 

 

Geef een reactie